Tips till "Om oss" fliken på din hemsida

2018-11-06 17:00:00

Tänk på att "om oss" fliken är en viktig del till att presentera ditt företag med. Många företag gör enkla misstag när det gäller att skriva sin sida "om oss". Läs igenom denna guiden och lär dig hur du effektiviserar din presentation!

Att ha i åtanke när man skriver sidan om oss är att det är den, näst efter startsidan, mest lästa fliken på en hemsida. Detta betyder kort och gott att en bra sida om företaget gör kunder samt potentiella kunder tryggare, och detta ger även chans till att fler kunder väljer just ditt företag framför något annat.

Att tänka på innan man startar skrivandet är att man skall tala till en person, alltså i du-form. Vi talar helt enkelt med den som läser texten. Man talar också till en person, det många gör är att dom håller sin sida om företaget alldeles för formell och strikt. Eftersom det är en person man talar till bör en presentation vara mer personlig. Skriv utifrån dig själv hur du är som person och få läsaren att "lära känna" dig genom texten.

 

I texten är det viktigt att ha med några punkter, medans andra helst inte borde finnas med överhuvud taget. Vi tar några exempel:

  1. Berätta om något ni har gjort som ni är stolta över och visa upp detta, och gör inte som många andra företag, att bara berätta om hur bra de är.
  2. Säg varför man skall välja just dig, vad är nischen som gör er specifika? (Behöver inte vara något unikt mer än tex extra bra service, låga priser eller er exceptionella kvalitet)! Och hoppa över vad företaget gör för detta har kunden koll på när de uppsöker er sida och vanligtvis framgår detta av startsidan.
  3. Personlighet, skrev vi om tidigare. Visa gärna bilder på personalen eller delar av personalen där varje anställd skriver några rader om sig själv under bilden.
  4. Håll sidan uppdaterad. Gammalt är inte lockande, ny information ger fler läsare och intressantare läsning. Ett alternativ till detta kan vara en datumstämpel när sidan uppdaterades senast, någonstans diskret på sidan.
  5. Avslutningen, när den potentiella kunden är klar med den trevliga läsningen på er sida så gäller det att fånga personen. Vart går jag vidare? Skapa en länk, kontakta oss formulär eller skriv att de skall ringa upp er och lämna ert telefonnummer på sidan.
     

Exempel på bra meningar:

  • Har du problem med att göra en egen hemsida? I så fall hjälper vi dig genom vår antal års erfarenhet. Här är exempel på vad vi åstadkommit innan (ev länk, eller bild).
  • Vår kund "någon" var inte nöjd med sin hemsida och ville få fram en ny hemsida utan att behöva lägga så mycket tid själv och till ett bra pris. Vi hjälpte hen, detta blev resultatet och hen blev jätte nöjd. (Ev länk, eller bild)
  • På företaget har vi "xx" antal anställda med "xx" antal års erfarenhet. Vi jobbar ständigt med ny kunder och är redo för ditt samtal när du behöver hjälp med din hemsida.
  • Kontakta oss när du känner att du är i behov av våra tjänster på telefon "xxx-xxx xxx", eller besök vår "kontakta oss flik"/"webbshop" för att finna vad du söker.

 

Detta var enkla tips för att göra din presentation på hemsidan bättre och mer läsvärd, Lycka till!

Fyll i formuläret så hör vi av oss så fort vi kan!

Vill du komma i kontakt med oss


Hantering av personuppgifter*
Denna sidan använder cookies, genom att fortsätta godkänner du användandet av cookies. Läs mer om cookies och vår integritetspolicy